RSS

24.06.2009

Bisküvi

Dün sabah Doktora gittim, bekleme odasında, sıramın gelmesini beklerken, yan tarafta bulunan Resepsiyondaki kızların konuşmasına istemeden kulak misafiri oldum/olduk.

Olay şu: Burada çalışan kızlardan biri kendine bir paket Bisküvi almış ve kendilerinin yemek arasında kullandıkları mutfağa, masanın üzerine koymuş. Diğer arkadaşıda, kahve içmeye gittiğinde bu paketi açıp, içindeki Bisküvilerden yemiş.

Arkadaşı, hata yaptığını, paketi kendisinin açtığını itiraf edip, özür diledi. Ama diğeri, ben orada beklediğim sürece dır dır, vır vır etti durdu. Bir de orada çalışan başka ne kadar arkadaşı varsa anlattı. Ben ve diğer bekleyen hastalar da ister, istemez dinlemek zorunda kaldık.

Bence bu böyle olmamalıydı, arkadaşına bir şey söyliyecekse, onunla tartışacaksa, onları kimsenin duymayacağı bir odaya gidip, orada konuşmalıydı. Hele hele böyle bir konuşma, bir iş yerinde yapılması gerekliyse, müşterilerin ve ya ziyaretçilerin bu gibi tartışmaları duymaması bence çok önemli.

Ama bu kız birde öyle yüksek sesle konuşuyordu ki, duymamak imkansızdı. Gidip bisküvinin parasını verip, yeterki çenesini tutmasını söylememek için kendimi zor tuttum.

Tamam bu arkadaş bir hata yapmış ve o paketi açmış, ama hatasını zaten kabul etti ve özür diledi. Diğerinin bunu bu kadar uzatması gereksiz ve onur kırıcıydı, hele hele orada sırasını bekleyen insanların duyacağı bir şekilde olması, çok canımı sıktı.

Birine bir hatasını ve ya bizce yanlış olan bir davranışından ötürü, bir şey söylememiz gerekiyorsa eğer, bunu onu başkalarının yanında küçük düşürmeden ve onurunu kırmadan yapmalıyız.


Resim:
Pixelio

21 Kişi ses vermiş:

öykü dedi ki...

Bu kadar basıt seyler ıcın bu kadar yaygara ( yaygara dıyorum cunku adı bu oluyor bu tarzın )
koparmak cok cırkın
Tmam paketı sormadan acmak bı hata yapılmaması lazım
ama dıyelım kı yapmıs
bu kadar buyutmek te
ayrı bı cırkınlık
ve ıkıncı ve daha onemlı bı cırkınlık
calıstıkları ortama yaptıkları saygsızlık
onlar orayı temsıl ettıuklerı ıcın ucret alıryolar
bu yaptıkları cıddı anlamda hem ısverene
hem de orda bulunan tum ınsanlara cok buyuk haksızlıktır

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Belgin'im; yahu 6 üstü bir paket bisküvi.Ne olacak sanki.Gider yenisini alırsın.Benim ortada bir yerde bıraktığım bisküvim biri tarafından açılığ yense 'biri acıkmış ya da birinin canı çekmiş olmalı.İyiki bu bisküviyi buraya koydum' diye sevinirim.
Ne kadar ayıp bir şey bu.Aynı iş yerinde çalışan insanlar bile olmak gereksiz, canı çekmiş yemiş, acıkmış yemiş.Ne sanki!!
Ver şu kızın telefonunu bana!

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Belgin'im bir süredir blog açamama sorunum var ya; hazır bloğun açılmışken bir önceki yazına da yorum bıraktım.
Seni çok seven Gülen'in :)

Tijen dedi ki...

Herşey yolunda değil mi Belgin'ciğim? Doktor moktor deyince ben telaş ederim şimdi...

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

Dün aynı şeyi düşünüyordum. İnsanlar birini eleştireceklerse bunu o konuyla ilgisi olmayan insanların yanında yapmamalı. Bu insanı çok rencide eden bir durum. Hep şaşırmışımdır insanlar neden 3. şahısları ortak ederler bu tip sorunlarına. Bazıları hatta o 3. şahıslara dönüp "haklı değil miyim ama?" diye sorar bir de utanmadan. Çok tuhaf.

ŞANSLI dedi ki...

İnsanlar böyle zaten birbirinin açığını kovalıyor.Bulduğu an yandın.Özür dilendiği an bitmiştir olay zaten.Birde ben olsam yiyecek bu ona bile söyleyemem.Her kesin içinde rencide etmesi çok ayıp.Haklıyken haksız duruma düşmüş...
Sevgiler...

meltem dedi ki...

KESİNLİKLE HAKSLISIN CANIM İNSANLARIN DUYACAĞI ŞEKİLDE YAPMAK ÇOK RENCİDE EDİCİ AYRICA BU YAYGARAYI YAPAN KİŞİYİDE KÜÇÜK DÜŞÜREN Bİ HAREKET BU!!
AYRICA TAMAM SORMADAN AÇMIŞ YEMİŞ HATALI Bİ DAVRANIŞ ŞEKLİ OK!! AMA CÜZDANINI KARIŞTIRMAMIŞ YA BU İNSAN ALTI ÜSTÜ İKİ KIRIK BİSKÜVİ !!

Ateş Böceği dedi ki...

sormuşsun ya canımm buralardayım bakıyorum okuyorum hepinizi aslında ama biraz sağlık sorunlarım var onlarla uğreşıyorum malesef önemli bişiy değil ama işte sinek küçüktür mide bulandırır hesabı onun dışında çok iyiym teşekkür ederim bende özlüyorum sizleri öperim en bütyüğünden en küçüğüne kadar tüm cadıları :):)

Bugra dedi ki...

İyi tutabilmi$sin kendini..

Belgin dedi ki...

Öyküm, kesinlikle haklisin...

Gülenim, benim aklimdan gecenleri, sen söylemissin:))

Belgin dedi ki...

Gülenim, o blog acamama sorunu bende de var:( Ama sadece Internet Explorerden girersem, Mozilla Firefoxla girince sorun yok!

Bende seni cok seviyorum tatli cadim:))

Öptüm:))

Belgin dedi ki...

Tijenim, yolunda hersey sen merak etme:))

Belgin dedi ki...

Kedicim, bir kac bisküvi icin koparilan bu yaygara... Bence de cok tuhaf bu insanlar.
Sevgilerimle

Belgin dedi ki...

Sanslim, cok haklisin, bence de özür dileyince bitmeliydi.

Sevgilerimle

Belgin dedi ki...

Meltemcim, bende yiyecek, icecek icin gönül kirmaya hic gerek yok diye düsünüyorum.

Sevgilerimle canim

Belgin dedi ki...

Tatli böcegim, gecmis olsun. Sen bana bir mail at bakayim, anlat su sorununu, belki bir yardimim dokunur, hadi hadi durma:))
Bende seni öptüm en kocamanindan:))

Belgin dedi ki...

Sevgili Bugra, eger bir kac dakika daha beklemek zorunda kalsaydim, gidecektim:))

Sevgilerimle

Dolunay dedi ki...

insanlar bir tuhaf oldu artık...

Belgin dedi ki...

Dolunayim, ne desen haklisin...

Sevgilerimle cadim:)

sufi dedi ki...

Tam sana yorum yazıyordum sen de bana yazıyormuşsun aynı an...Kalp kalbe karşı çiçeği vardır bilirmisin?Biz de öyleyiz işte.Ben bisküvi alıp sen yersen sevinirim canım,hatta kendime kızarım bile"nasıl tek bir paket alıyorsun" "nasıl arkadaşını düşünmüyorsun" diye.Ben de seni kucaklayıp öpüyorum canım sevgilerimle.

Belgin dedi ki...

Ablam, paylasalim her seyimizi, paylastikca cogaliyor her sey:))

Öptüm ablam, kucak dolusu sevgilerimi yolladim sana:))

Yorum Gönder

Kaynayan Kazana sizde bir şeyler atın:)