RSS

20.02.2009

Küçük cadım

Bugün biraz küçük ve tatlı cadımdan bahsetmek istiyorum. Tatlı cadım çok meraklı, çok konuşan ve soruları hiç bitmeyen bir çocuk. Bu, biz büyükleri bazen zor duruma düşürsede onun bu hallerini hepimiz seviyoruz. Onda olağan üstü bir öğrenme merakı var ve ben bunun hep böyle kalması için her zaman dua etmekteyim.

Kızım o kadar meraklı ki, daha 2,5-3 yaşındayken ablasının nette chatlaşırken arkadaşlarına neler yazdığını merak edip, kendi kendine okumayı öğrenmişti:-))

Geçen gün okuduğu Kitapları şöyle bir saydım ve şimdiye kadar okuduğu Kitap sayısının 300 geçtiğini gördüm, bazı haftalar 2-3 Kitap okuyan bir çocuğa sahip olduğum için mutluyum. Bu Kitaplar öyle bildiğiniz, ince 50-60 Sayfalık çocuk Kitapları değil, bayağı kalın ve yedi yaşının üzerinde ki konularda ki Kitaplar. En şaşırtıcı olanı da okumakla kalmayıp, okuduğu herşeyi anlaması ve onları aklında tutup, yeri geldiğinde gayet güzel bir şekilde bu bilgileri kullanması.

Aklıma gelmişken böyle bir anı anlatabilirim!
Kızım o zaman daha beş yaşında, kendisi bahçede ip atlıyor ve ben de balkondan onu seyrediyorum.

Kızım: Anne sen Metamorfozun ne olduğunu biliyormusun?

Ben: Ben biliyorum, sen biliyormusun?

Kızım: Tabii biliyorum!

Ben: Anlat o zaman, ne olduğunu.

Kızım: Metamorfoz başkalaşım demek, mesela Tırtılın Kelebeğe dönüşmesi gibi, doğrumu anne!

Ben: Doğru annecim, sen bunları nereden öğrendin?

Kızım: Ansiklopediden!

Ben: Höööööh, nasıl yani, Ansiklopedi mi okudun?

Kızım: Kitaplarımın hepsi bitmişti, ben de okumak için birşeyler aradım, Ansiklopediyi buldum Kitaplıkta.

Ben: !”$§”&&/..-()(?(&&/%&

Bu çocuk işte böyle bir çocuk ve ben onu bize verdiği için Allahıma her gün duacıyım. Ben her gün onunla yeni dünyalar keşfediyorum ve yeni birşeyler öğreniyorum. Ne mutlu bize böyle bir çocuğa sahip olduğumuz için. Bu çocuklar bizim yaşama sevinçlerimiz, onlarsız bir dünya düşünemiyorum. Onlar için her zorluğa, her sıkıntıya, her derde katlanmaya razıyım ben.

Ha bir de her gün Gazete okuması lâzım, eğer Babamız o gün Gazete almamışsa evde kıyamet kopuyor.

Başka bir gün de size, Polonyum adlı kimya maddesini nasıl anlattığını yazarım.

Sevgiyle kalın

2 Kişi ses vermiş:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sevgili Belgin,
Ne güzel yazılar yazmışsın, zaman bazı çok kısa geliyor bana ve ulaşamıyorum her güncellenene.
Tüm biriken yazılarını hüzünlenerek,gülümseyerek okudum.
Küçük cadın bir harika ne mutlu, dilerim hiç bıkmadan okusun, mutluluktur okumak ve okuyan insan parlayan bir yıldız gibidir, etrafını ışıtan.
Cadılara gönülden sevgiler...

Belgin dedi ki...

Nur Ablacim, güzel sözlerin icin Tesekkürler. Ne güzel söylemissin, "okuyan insan parlayan bir yildiz gibidir, etrafini isitan" diye, yürekten katiliyorum bu sözlerine ve herkes keske daha cok okusa diyorum.
Sevgiler

Yorum Gönder

Kaynayan Kazana sizde bir şeyler atın:)