RSS

25.01.2010

Her olanda bir hayr vardır…

Bir zamanlar Afrika’daki bir ülkede hüküm süren bir kral vardı. Kral, daha çocukluğundan itibaren arkadaş olduğu, birlikte büyüdüğü bir dostunu hiç yanından ayırmazdı. Nereye gitse onu da beraberinde götürürdü. Kralın bu arkadaşının ise değişik bir huyu vardı. İster kendi başına gelsin ister başkasının, ister iyi olsun ister kötü, her olay karşısında hep aynı şeyi söylerdi:

"Bunda da bir hayr var!"
Bir gün kralla arkadaşı birlikte ava çıktılar. Kralın arkadaşı tüfekleri dolduruyor, krala veriyor, kral da ateş ediyordu. Arkadaşı muhtemelen tüfeklerden birini doldururken bir yanlışlık yaptı ve kral ateş ederken tüfeği geriye doğru patladı ve kralın baş parmağı koptu. Durumu gören arkadaşı her zamanki her zamanki sözünü söyledi: "Bunda da bir hayr var!"

Kral acı ve öfkeyle bağırdı: "Bunda hayr filan yok! Görmüyor musun, parmağım koptu?" Ve sonra da kızgınlığı geçmediği için arkadaşını zindana attırdı. Bir yıl kadar sonra, kral insan yiyen kabilelerin yaşadığı ve aslında uzak durması gereken bir bölgede birkaç adamıyla birlikte avlanıyordu.

Yamyamlar onları ele geçirdiler ve köylerine götürdüler. Ellerini, ayaklarını bağladılar ve köyün meydanına odun yığdılar. Sonra da odunların ortasına diktikleri direklere bağladılar. Tam odunları tutuşturmaya geliyorlardı ki, kralın başparmağının olmadığını fark ettiler. Bu kabile, batıl inançları nedeniyle uzuvlarından biri eksik olan insanları yemiyordu. Böyle bir insanı yedikleri takdirde başlarına kötü olaylar geleceğine inanıyorlardı. Bu korkuyla, kralı çözdüler ve salıverdiler.

Diğer adamları ise pişirip yediler. Sarayına döndüğünde, kurtuluşunun kopuk parmağı sayesinde gerçekleştiğini anlayan kral, onca yıllık arkadaşına reva gördüğü muameleden dolayı pişman oldu. Hemen zindana koştu ve zindandan çıkardığı arkadaşına başından geçenleri bir bir anlattı.

"Haklıymışsın!" dedi. "Parmağımın kopmasında gerçekten de bir hayr varmış. İşte bu yüzden, seni bu kadar uzun süre zindanda tuttuğum için özür diliyorum.Yaptığım çok haksız ve kötü bir şeydi"

"Hayır" diye karşılık verdi arkadaşı. "Bunda da bir hayr var"

"Ne diyorsun Allah aşkına?" diye hayretle bağırdı kral.

"Bir arkadaşımı bir yıl boyunca zindanda tutmanın neresinde hayr olabilir?"

"Ben zindanda olmasaydım, seninle birlikte avda olurdum, değil mi?"

Ve sonrasını düşünsene...

Resim ve hikaye netten alıntıdır!

18 Kişi ses vermiş:

guguk kuşu dedi ki...

belgincim, bu aralar be bu herşeyde bir hayr vardır felsefesine inanmasam yaşamım epey zor olurdu galiba:D

öykü dedi ki...

Belgıncım
Istanbul da cok kar yagıyor
beledıye evsızlerı topladık bı spor salonuna koyduk dıyor
toplam 519 kısı toplamıslar
13 mılyon nufusa sahıp Istanbulda evsız sayısı bu kadar mı
kalanların halı ne olacak
ıkıncı bı haber de
sokak hayvanlarını topluyorlarmıs
amac ıyı
bu sogukta ac kalmamaları
ve soguktan zarar gormemelerı ıcın
ardından bı haber daha var kı
o da toplanan hayvanların cogunun
beykoz ormanlarına derınlıklerıne atılmıs olması
aclıga mahkum edılmesı

sımdı butun bunları dınlerken
su yagan kar a
cok sevdıgım halde
kızarak bakıyorum
durmasını ıstıyorum bı an once
ınadına yagıyor ve...
Ben bunda bı hayır bulamıyorum:(
Bılen varsa bana da soylesın huzur bulayım..
**
senı uzmemısımdır ınsallah ama
yazını gorunce elımde olmadan bu satırlar cıktı

uzduysem ozur dılerım.

Belgin dedi ki...

Guguk kusum, bende her olanda bir hayr olduguna inanmasam yasamim gercekten daha zor olurdu.
Öptüm güzel kusum:))

Belgin dedi ki...

Öyküm, yazdiklarini okuyunca cok ama cok üzüldüm, ama ben yine de her olanda bizim göremedigimiz, bilemedigimiz bir hayrin olduguna inaniyorum. Bizler bunu olayin icindeyken göremesekte, zaman gecince bu hayri görecegimize, anlayacagimiza inaniyorum, yani simdiye kadar benim hayatimda bu hep böyle oldu. Tecrübelerim bunu gösteriyor, simdiye kadar, bir olay oldugunda: "Bu neden oldu, neden basima geldi?" diye düsündüysem, bir kac zaman gecince o olanlarda da bir hayr oldugunu gördüm. Bu anlattiklarinda da vardir bir hayr, beklemekten, zor durumdaki insanlar, hayvanlar icin dua etmekten baska bir sey gelmiyor elimizden. Vardir yaradanin bir bildigi..
Öptüm güzel gözlüm...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Canımcım,
Açtım yoktun,gittim. Açtım bir yazı karşıladı beni, sonra dedim. Açtığımda ikinci yazı!!!
Yani yetişemedik birbirimize, vardır bir hayr dimi?
Öykü'nün yazdıklarının aynısını yaşıyorum bende, çok sevdiğim dolu dolu yağan karı ne yazık ki zevkle seyredemiyorum. Elimde değil, benim zayıf tarafım bu işte.
Sevgiler...

Belgin dedi ki...

Ablam, vardir elbet bunda da bir hayr:))
Kar yagdiginda, havalar sogudugunda ben bunlari düsünmem, üzülmem mi saniyorsun? Senle ben, ruh ikizi degilmiyiz, sen ne hissedersen, neye üzülürsen, bil ki ayni seyler benimde aklimda, yüregimdedir.. Sen, Öykü, ben ve bizim gibiler, ne kisin sogunda, ne yazin sicaginda zor durumda olanlari düsünmeden edemeyiz.. Yapimiz böyle:))
Öptüm ablam, sarildim SIMSIKI:))

sufi dedi ki...

Can cadım
Çiftlik maceran gerçek çiftlik çalıştırmana dönüşür birgün inşaallah da.Seni artık çok az görüyoruz, melemelerimizi duysan diyorum arasıra.Sevgilerimle.

Belgin dedi ki...

Ablammmm, duydum duydum, geldim bak:)) Bu aksam TR-saatiyle 19 gibi aradim, kimse cikmadi:(( Sesini, seninle konusmayi özledim ben... Gecen hafta biraz rahatsizdim ablam, bir is yerinde yanimda cirak var, onun icin fazla dolasamiyorum, acelece ciftlige bakip cikiyorum, kusura bakma lütfen. Bundan sonra SIK SIK ugrarim:))
Sarilip. öptüm ablam, herkese sevgiler, selamlar kucak dolusu:)

Zeugma dedi ki...

''Her şer'de bir hayır vardır.''
Yürekten inanırım..
Şer sanıp üzüldüklerim bana hayatımın çoğu yerinde mutluluk olarak geri dönmüştür.Yazsam o kadar çok ki...
Bu hikayedeki iki kahraman da aynı şeyi yaşamış örneğin..
Çok güzeldi. İyi ki paylaştın sevgili Belginciğim :)
Özlemişim seni. Şu an iyi olduğuna sevindim..

Sevgilerimle...

umursamaz dedi ki...

Belgin ablacım, olan da mutlaka bir hayır var, ve olmayanda da mutlaka bir hayır var diye ne cok yazmıstım bi zamanlar.. sende destek olmustun bana.. olmayan sey, olamaması gerektıgı ıcın olmuyordu. olan seyde ne engellere takılsa da oluyordu işte.. bunu kabul etmek ve olaylara böyle bakmak hem bızı akısta tutuyor, hemde daha sevecen, anlayıslı yanı pamuk gibi biri halıne getıyor.. bunu anladım.. hersey bır deneyım. ve her deneyım bize bırsey ogretıyor..
sevgilerimle, kocaman sarılıyorum.
pırıltılı cadı :)

--- dedi ki...

Belginciğim, sabah sabah ilk olarak bu yazın karşıma çıktıysa ve okuduysam, vardır bir hayrı değil mi?;-)
Öperim...

Adsız dedi ki...

çok didindim ama, ancak atabildim yorumu. o da anonim... bu senin yorum zımbırtısı bi gün öldürecek zaten beni. :)

canıımmm... nice nice senelere. doğum günün kutlu olsun. dileklerin her ne ise, ömrünce gerçek olsun.

fikriminanonimgülü

öpüyorummm kocaman kocaman. sarılıyorum sımmmsıkı..

sünter dedi ki...

Bende her serde bir hayir olduguna inananlardanim. Cok yasadim öyle bastan ah keske öyle olmasaydi dedgim ama aradan bir kac sene gecince iyiki de öyle olmus dedigim olaylari. Biz insanlar bir cok seyin bütününü göremedigimizden anlik tepki veriyoruz halbuki biraz bekleyip sabretsek o zaman anliyoruz aslinda serden ziyade hayir var bir cok iste.

Sana hayirli günler diliyorum.
Öpüyorum canim

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben de inanırım buna, gerçekten başta üzldüğümüz şeyler sonradan hayırlı olabiliyor.
Sağol Belgin'cim, sevgiyle ka:)

Belgin dedi ki...

Zeugmam, her olanda bir hayr olduguna inandiktan sonra, bazi seylere katlanmak, kabullenmek daha kolay oluyor. Benimde basimdan önce ser sandigim, ama benim icin hayr oldugunu sonradan anladigim pek cok olay oldu, ayni seninkinde oldugu gibi.
Hep hayirli olaylarla karsilasmamiz dilegiyle

öpüyorum canim:))

Belgin dedi ki...

Piriltili cadim,
Semam,
Süntercim,
Özlemim, inaniyorum ki hepimizin, olayin icindeyken ser sandigimiz, ama bizim icin hayirli oldugunu sonradan anladigimiz olaylar gecmistir. Bunu olayin icindeyken bütününü göremedigimiz icin ser saniyoruz, ama sonradan anlamakta bir kazanc. Bunu anladiktan sonra artik olanlara bakisimiz degisiyor, daha bir sakinlikle sonuclari bekleyebiliyoruz diye düsünüyorum.
Sevgiyle, saglikla kalin canlarim:)

Belgin dedi ki...

Fikriminanonimgülü, cok cok tesekkürler bitanem:)) Nedir senin benim su yorum seyinden cektigin eziyet, neden anlasamiyorsunuz siz bakayim, bir türlü barisamadiniz gitti:)) Barisin artik yaw:))

Cok cok öpüyorum canim:))

Belgin dedi ki...

Lütfen kusura bakmayin arkadaslar, valla iki haftadir hastayim ben, simdi de evcek hastayiz biz. Grip bir geldi, pir geldi:((
Yazilacak, okunacak o kadar cok sey biriktiki, umarim yakinda ayaga kalkariz yine.
Sevgiyle, saglikla kalin, hepinizi cok seviyorum!!

Yorum Gönder

Kaynayan Kazana sizde bir şeyler atın:)