RSS

14.11.2009

Gri Dünya

Ìlkbaharı çok seviyorum..


Bir sabah uyandığımda çiçeklerin ve dünyadaki bütün renklerin kaybolduğunu gördüm, her taraf griydi. Bu gri dünyaysa hiç güzel değildi.


Kanatlarımı açtım – ben bir kelebeğim – başladım uçmaya, günlerce uçtum dünyanın üzerinde, kaybolan renkleri aramak için. Renklerin hepsini çok seviyorum çünkü. Renkler canlı ve çok güzeller. Rüya gibiler ve benim kısa hayatımın her gününü güzelleştirip, onları daha değerli kılıyorlar benim için.


Geceler, ortalığın griliğini dahada yoğunlaştırmıs, dünyayı karartmıştı. Sabah olduğunda renkler hâlâ yoktu, umduğum gibi geri gelmemişlerdi. Her şey, her taraf griydi, o kadar gri ki, ben daha önce başka bir renk görmediğime inanmaya başlamıştım. Ama biliyordum, bu dünya önceleri çok renkli, pırıl pırıl çok güzel bir dünyaydı. Renkleri aramaya ve onları geri getirmeye, çiçeklere, ağaçlara, gökyüzüne renklerini geri vermeye karar verdim.


Ìçimizde en bilgilimiz ve üstün güçleri olan yaşlı kör Kelebeğe gitmeye karar verdim, belki renkleri bulmamda bana yardımcı olurdu.


Yaşlı Kelebeğin yanına vardığımda, daha ben bir şey söylemeden:


„Dünyanın durumu nedir, küçük kelebeğim?“ diye sordu.


Ona dünyanın grileştiğini ve bütün renklerin kaybolduğunu söyledim.


"Dünya değişti ama yinede çok güzel. Çiçekler, ağaçlar, renklerini kaybettikleri için ağlıyorlar.“ diye anlatmaya başladım gözlerimden yaşlar akarak.


„Çiçekler?“ Kör olduğu için yaşlı Kelebek çiçekleri hiç görmemişti.


„Çiçekler çok güzeller, rengarenk parlıyorlar ve çokta güzel kokuyorlar. Ama bir kaç gündür, renkleri kaybolduğundan beri, hepsi yaslı, hepsi ağlamakta. Dünyada sadece gri renk kalmış, diğer renkler kayıp. Onları bulmamda bana yardımcı olur musun?“


Gri – ama bu çok kötü olmalı. Sana elimden geldiğince yardım etmeye çalışırım küçük Kelebek, ama onları geri getireceğime söz veremem.“


Aklına gelen, hayatı boyunca duyduğu, öğrendiği bütün sihirli sözleri denedi yaşlı ve kör Kelebek, ama olmuyordu işte, renkler bir türlü geri gelmiyordu.


„Özür dilerim küçük Kelebeğim.“ dedi yaşlı Kelebek.

"Elimden geleni yaptım, bütün bildiğim sihirleri denedim ama bu benim başarabileceğim bir iş değil. Bunu ancak sen başarabilirsin, yüreğinin derinliklerinde bunun bir çaresini bulacağını ve renkleri dünyaya geri getireceğine inanıyorum. Sana yardımcı olamadığım için çok üzgünüm.“


Yaşlı Kelebek üzgünce başını salladı, bana yardım edemediği için gerçekten çok üzgündü. Orada durmanın bir faydası yoktu, yaşlı Kelebeğe teşekkür edip, oradan ayrıldım.


Çok üzgündüm, ama renkleri aramaktan, onları bir gün mutlaka bulup, çiçeklere, ağaçlara geri getirmekten vazgeçmiyecektim.


Dünyaya renklerini geri verecektim…


Devam edecek:)




Resim: Pixelio

12 Kişi ses vermiş:

ayci dedi ki...

bu sanki rüya degil - gercek!

sufi dedi ki...

Gel güneşe yalvaralım elele tutuşup, bulutları ve sisleri aralayalım üstümüzden.Ya da kan akıtalım kesip parmaklarımızı. Kanın kırmızısı belki de mayası olur diğer renklerin, acıyıp bize dünyanın üstünden çekerler gri örtüsünü.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Küçük kelebeğin gözlerinde defalarca öperim.
Hadi annesi devamını bekliyoruz, yoksa kelebek renkleri bulana kadar bende dünyayı gri görmeye başlayacağım. Öpüldünüz...

--- dedi ki...

Nasıl yani, Sara mı yazmış bunu? :S
Şu linki inceleyin. Bence bu konuda da girişimde bulunması lâzım.;-) http://www.ozgurpencere.org/forum/viewtopic.php?t=11886
Öperim onu...:)
(Seni de;-))

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Devamında renkler gelir inşallah!
Sevgiler...

Belgin dedi ki...

Yok Aycim yok, gercek olmasin, hayalde, rüyada kalsin bu gri dünya..

Öptüm:))

Belgin dedi ki...

Canim Ablam, kesme elini.. Bekleyelim bakalim kücük kelebek nasil bir cözüm bulacak dünyayi griden kurtarmak icin:))

Sarildim SIMSIKI, öptüm seni:)

Belgin dedi ki...

Nur ablam, bekle yakinda geliyor:)) Bizde seni öptük cokca:))

Belgin dedi ki...

Semacim, verdigin Linki inceledim, ama sanirsam o yurticinde yasayanlar icin, hem yasi tutmuyor. Oradaki yas siniri 12 den basliyor, bizim cadi daha 8 yasinda. Bu Öykü, yazi Atölyesinin 20.11.09 cikan Antolojisinde yayinlanacagi icin, zaten katilamaz yarismaya. Yinede cok tesekkürler canim.
Öpüyorum seni ve oglusunu:))

Belgin dedi ki...

Sanslim, bekleyelim bakalim, ne olacak:))
Sevgilerimle

öykü dedi ki...

Muthıs guzel olmus
merakla devamını bekleycegım
tum renklerı bulmasını dılıyorum kelebegın
Bu arada ınanılmaz bı yazma yetenegı var kutluyorum onu
yanaklarından opuyorum

Belgin dedi ki...

Öyküm, devami yukarida:)) Begenmene sevindim güzel gözlüm:))

Yorum Gönder

Kaynayan Kazana sizde bir şeyler atın:)